امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمریکا دستورالعملی جدید برای معامله با ایران منتشر کرد

گروه بین الملل / حوزه آمریکا، اروپا
 
خبرگزاری فارس: آمریکا دستورالعملی جدید برای معامله با ایران منتشر کرد  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حقوقدانان فعال در زمینه تحریم‌ها اعلام کردند، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته دستورالعملی در خصوص نحوه پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران منتشر کرد که برخی از خطرات و ریسک‌های احتمالی برای شرکت‌هایی که قصد تجارت با ایران را دارند، برطرف می‌سازد.

بنا بر گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، این دستورالعمل که در قالب پاسخ به سوالات مکرر هفته گذشته توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده است، پاسخ به سوالاتی را مطرح می‌کند که در خصوص مجوز موسوم به مجوز عمومی «ایچ» (General License H) عنوان شده است که به واحدهای خارجی شرکت‌های آمریکایی اجازه می دهد وارد معاملات تجاری با ایران شوند.

در شرایطی که حقوقدانان فعال در زمینه تحریم‌ها در زمان انتشار این مجوز آن را مورد تمجید قرار دادند، در ماه‌های پس از این اتفاق سوالات بسیاری برای شرکت‌هایی که تلاش کردند از آن استفاده کنند مطرح شده بود.

علاوه براین، این حقوقدانان اعلام کردند که این دستورالعمل جدید برخی از مسائل در خصوص چگونگی استثنا قائل شدن برای آمریکایی‌هایی که در سمت‌های حساس در شرکت‌های خارجی مجاز به معامله با ایران تحت توافق هسته‌ای برجام، فعالیت‌ می‌کنند را حل می‌کند.

«زاخاری برز» یکی از سهامداران شرکت «Ropes & Gray» اعلام کرد: این دستورالعمل جدید به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به دور از ابهاماتی که وجود داشت فعالیت کنند. این دستورالعمل برخی از ریسک‌ها را برای شما به عنوان یک تاجر از بین برده است.

انتهای پیام/.

 

شرکت تجاری بین المللی داتیس
پیوند ها
تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به*سازمان تجاری بین المللی داتیس می باشد*