امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید و صادرات اصل مهم در مناطق آزاد است

94/09/03 - 15:39
شماره: 13940903001238
 
نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/TRJB
کپی
آدرس مورد نظر کپی شد
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد:
تولید و صادرات اصل مهم در مناطق آزاد است

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: توجه به توسعه تولید و صنعت، جذب سرمایه‌گذاران و ارتقاء سطح تکنولوژی کارخانجات می‌تواند مناطق آزاد را به الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

خبرگزاری فارس: تولید و صادرات اصل مهم در مناطق آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، مهدی بازارگان در حاشیه بازدید از صنایع فعال در منطقه آزاد ارس هدف از ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در کشور را تقویت بنیه تولید، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات عنوان کرد.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد رویکرد صادراتی در مناطق آزاد را مهم ارزیابی کرد و افزود: توجه به توسعه تولید و صنعت، جذب سرمایه‌گذاران و ارتقاء سطح تکنولوژی کارخانجات می‌تواند مناطق آزاد را به الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

بازارگان گفت: در حوزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی اولویت با همسایگان مناطق بوده و محدودیتی نسبت به سایر کشورها در قالب قوانین کشور وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مدیریت منطقه آزاد ارس طی دو سال اخیر در توسعه تولید و صنعت، با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارس، رودخانه ارس و دشت‌های حاصلخیز این منطقه را مزیت کم نظیر برای تبدیل ارس به قطب صنعت کشاورزی دانست و گفت: محصولات کشاورزی یکی از نقاط قوت مهم کشور محسوب می‌شوند.

منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین، سرمایه پذیرترین و گردشگر پذیرترین منطقه آزاد ایران از جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برخوردار است.

این منطقه آزاد در چهار محدوده منفصل در جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی‌بگلو با جمهوری خودمختار نخجوان و کشورهای ارمنستان و آذربایجان هم مرز بوده و فعالیت‌های اقتصادی مختلف در زمینه صنعت، تولید، بازرگانی، صادرات، کشاورزی و گردشگری در این منطقه رونق دارد.

انتهای پیام/60002/ح

 

شرکت تجاری بین المللی داتیس
پیوند ها
تماس با ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به*سازمان تجاری بین المللی داتیس می باشد*